Jump to content
Sign in to follow this  

FFB "fix" with OSW wheel on PC

Recommended Posts

Didn't really want to start another FFB thread but I thought this might get buried in the original thread I posted it in. Might be of some use for people to try.

I have a DD wheel and from advice on this or another forum turned up the ffb_force to 5.0 in the device_defines.xml file. I then turned SAT right down otherwise IMHO it is way too overpowering (I set it to 5). Turn collisions down (0 in my case) otherwise hitting fences will try to rip your arms off, both frictions to 0 and turned suspension up (75) and the road textures really come through, the deep ruts will pull the car.

Of course you shouldn't need a powerful DD wheel but worth trying maybe higher ffb_force with other wheels. I think the key is to ramp us suspension feedback above everything else by a massive factor and then the FFB from the road really starts to comes through.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

hello, I have the wheel "SimuCube OSW", I do not work the return of force "FF", 0, as if I had nothing, even metendo to the maximum, help me please

Edited by gecervi

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/3/2019 at 19:02, TonyRickard said:

Non volevo davvero iniziare un'altra discussione su FFB, ma ho pensato che questo potesse essere seppellito nel thread originale in cui l'ho postato. Potrebbe essere utile per le persone.

Ho una ruota DD e da un consiglio su questo o su un altro forum ho trasformato ffb_force in 5.0 nel file device_defines.xml. Ho quindi trasformato SAT in basso altrimenti IMHO è troppo opprimente (l'ho impostato su 5). Girare le collisioni verso il basso (0 nel mio caso) altrimenti colpire recinzioni proverà a strappare le braccia, entrambe le attriti a 0 e alzato la sospensione (75) e le trame stradali davvero venire attraverso, i solchi profondi tirerà la macchina.

Ovviamente non dovresti avere bisogno di una potente ruota DD, ma vale la pena provare forse ffb_force più alto con altre ruote. Penso che la chiave sia quella di farci prendere il feedback delle sospensioni sopra ogni altra cosa da un fattore enorme e quindi la FFB dalla strada inizia davvero a venire.

 

hello, I have the wheel "SimuCube OSW", I do not work the return of force "FF", 0, as if I had nothing, even metendo to the maximum, help me please

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unfortunately ramping up the suspension figure brings in the effects of the road on the car but the more you ramp it up the more it pulls more to the left than the right, which seems like a bug. Sure maybe CM didn't plan for such high forces but they should just get stronger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not pulling left on mine but only using 95 for Susp and 16-18 for SAT with XML adjusted to 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il 3/1/2019 alle 19:02, TonyRickard ha dichiarato:

Non volevo davvero iniziare un'altra discussione su FFB, ma ho pensato che questo potesse essere seppellito nel thread originale in cui l'ho postato. Potrebbe essere utile per le persone.

Ho una ruota DD e da un consiglio su questo o su un altro forum ho trasformato ffb_force in 5.0 nel file device_defines.xml. Ho quindi trasformato SAT in basso altrimenti IMHO è troppo opprimente (l'ho impostato su 5). Girare le collisioni verso il basso (0 nel mio caso) altrimenti colpire recinzioni proverà a strappare le braccia, entrambe le attriti a 0 e alzato la sospensione (75) e le trame stradali davvero venire attraverso, i solchi profondi tirerà la macchina.

Ovviamente non dovresti avere bisogno di una potente ruota DD, ma vale la pena provare forse ffb_force più alto con altre ruote. Penso che la chiave sia quella di farci prendere il feedback delle sospensioni sopra ogni altra cosa da un fattore enorme e quindi la FFB dalla strada inizia davvero a venire.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

you help me, I do not work prorpio, I do not have FF, nothing, what should I do?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×